Markedsføring via sociale medier tjener sig selv hjem!

Som virksomhed, så er markedsføringen noget af det vigtigste, for uden den så vil der ikke være nogen, som vil kende til dig og dine produkter. Markedsføring formidler altså viden og dig og dine produkter, hvilket kan lede til salg. Med tiden så er markedsføring via sociale medier blevet større, hvorimod trykt markedsføring daler i forhold til hvor stort et indtryk det gør. Dette er blandt andet fordi, at vi ikke læser når så meget avis. Vi hiver hellere vores mobil eller tablet frem, fordi vi hurtigere kan finde nyheder, som er mere relevante, fordi de er nye. Det er ikke nyheder, som skete dagen før, men første er kommet frem i dag, fordi avisen skulle trykkes. Derfor er der en lang række fordele, som man får med SoMe (social media) marketing. Det er blandt andet følgende, som er nogle af de største fordele:

  • Tjen flere penge
  • Få hænderne fri
  • Hold fast i dine kunder

Markedsføring via sociale medierMan kan meget hurtigere øge sin omsætning med markedsføring via sociale medier. Her kan man nemlig lave en målrettet og skræddersyet annoncering, som rammer den rigtige målgruppe, som du og din virksomhed at fastlagt. På Facebook kan man hurtig give sin omsætning et boost, hvis man netop skræddersyer sine markedsføring. Når man laver SoMe marketing, så kan man også finde ud af hvor godt ens kampagner og reklamer virker, da Facebook selv regner dette ud for dig. Dette sker blandt andet, hvis man benytter sig af Facebook Pixel, som er et plugin, der bruges til Facebook marketing.

SoMe marketing tager tid ligesom alle andre former for markedsføring, men her kan man vælge at outsource denne del. Dette kan give dig en større omsætning, end hvis du selv stod for den, fordi bureauer har en stor ekspertise indenfor markedsføring via sociale medier. Det kan i nogle tilfælde faktisk også være en fordel, hvis man udelukkende ser på økonomien. Nogle bureaer kan tjene sig selv ind, hvilket betyder at du tjener på at benytte nogle andre til opgaven. Dette gælder dog ikke for alle, at der er indtjening fra første dag. Oftest er det mere langsigtede løsninger, også selvom man benytter markedsføring via sociale medier. Dette er blot fordi, at vi som mennesker skal se et produkt flere gange, før vi vælger at købe dette. Det er dog forskelligt fra person til person, hvor lang tid det tager, før at man har vænnet sig til produktet.

Når man først har overtalt en kunde om, at de skal købe et produkt, så er det vigtigt at beholde dem og gøre dem loyale overfor virksomheden. Det er nemlig sådan, at ca. er ti gange dyrere at anskaffe en kunde, end det er at beholde en kunde. Derfor skal man huske, at der også skal laves markedsføring via sociale medier, som rammer de kunder du allerede har. Facebook Marketing gør det nemt at holde eksisterende kunder, og derfor er der også mange, som allerede benytter dette. De gør brug af retargeting, som sørger for, at dine kunder bliver ramt af dine annoncer op til flere gange. Her skal der dog lydes, at man skal sørge for, at ikke alle annoncer er ens, der skal være en variation, så det stadig er spændende for modtageren af annoncen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *